Життя продовжується. У всіх своїх бурхливих течіях. Інколи зовсім протилежних та
противоречивих. Ми намагаємося жити далі. Але інколи так замучуємося від цієї боротьби,
внутрішньої та зовнішньої, що вже не хочемо жити далі і смерть здається нам кінцем цієї
муки.
Бог є ніби німим свідком цієї нашої боротьби. Здається Він зовсім не вмішується у цю нашу
боротьбу. І це складає певну проблему віри тих, хто визнає що Він існує. Але життя тих, хто
відкидає Його, Його існування зовсім не легше. Їм так само треба відповідати на різні закиди
цього життя. Відкидати на самий головний закид — заради чого ми існуємо, мучимося,
боремося, страждаємо і маємо жити далі.
Але є певна спільна риса віруючих і невіруючих. Нас єднає те, що ми усі відживаємо від
того, що просто живемо, робимо дрібні справи. Наше життя складається саме з дрібних
речей. Коли ми щось плануємо, і це потім здійснюється — ми почуваємо щасливими. Хоча
усі прагнемо до речей високих та безмежних, то радіємо речам малих і вкрай не поважним.
Саме життя полягає у цьому буденному нашому просторі. Ми любимо тих хто поряд і
тужимо за тими, хто далеко. Ми намагаємося побудувати свій власний світ. Комусь для
цього достатньо лише нетбука та можливості писати. А хтось потребує речей більш
комфортних. У будь-якому разі наше життя, хоча і спрямоване на великі речі, починаєшся і
облаштовується речами малими. Посмішкою, розмовою з приятелем, добре зробленою
працею. Саме тут починається той захват, те життя, яке стеруменіє до Вічності. Дух діє в нас
там, де б нам здавалося неможливим.
І хоча ми почуваємо себе лише знаряддями, постійно знаходимо себе набагато вищими ніж
нам здається. Бог закликає нам до співпраці. Те, що ми можемо зробити — залежить від нас.
І якщо ми його не зробимо, це добро ніколи не буде існувати у цьому світі. Бог справді
поважає нас і любить нас. Якщо ми цього не розуміємо, то ми насправді сліпі і зовсім нічого
не бачимо, не бачимо правди.
Чи вона гарна? Так, безперечно. Але не це приваблює мене у ній. Те тепло, яке я відчуваю
від неї — воно: ось що приваблює мене у ній.
У голові я прокручую безліч варіантів наших діалогів. Один з них полягає в тому, що вона
мені говорить, що я не знаю її. Певно у цьому, у цій думці яка виникла у мене в голові стоїть
сама головна проблема, питання, яке мене мучить — я не знаю її.
Наше спілкування з нею було обмежене певним простором. Ми не могли подивитися одне на
одного з різних сторін. Я знаю її такою як вона себе мені представила, такою як вона мені
себе подала. Звичайно, я міг би тут обпертися на свою надзвичайну емпатію і сказати, що я
знаю її набагато більше, ніж вона сама про себе мені колись казала. І знову я кажу собі: яке
це все значення?
Чи не має значення бажати бути з іншою? Усе одно не можна до кінця пізнати іншу людину.
А навіть якби це і було можливо, то людина мінлива. Зараз вона така, а через хвилину вона
вже інша. Тим більше люди змінюють з роками. Ти виходиш за гарну молоду дівчину, а
потім тобі приходиться жити зовсім з іншою людиною. Так що тут знання наврядчи
допоможе.
Треба довіритися. Але кому? Чому? Як віруючий я зіслатися на Бога. І сказати, що треба
довіритися Йому. Мені інколи так і здавалося містерія вінчання: ти береш її, приводиш до
Нього і кажеш благослови, а потім вже сапаєш усе подальше життя. Тепер я думаю про щось
зовсім інше. А як обрати. Як дізнатися, що це саме вона. Як довіритися. Як відкрити двері
свого серця іншій людині. Як полюбити.
Ось вона стоїть переді мною гарна. А я думаю. Що це значить? Що я її не люблю? Чи
люблю, але боюся? І що з цим робити?
Дорогие читатели! Не скупитесь на ваши отзывы,
замечания, рецензии, пожелания авторам. И не забудьте дать
оценку произведению, которое вы прочитали - это помогает авторам
совершенствовать свои творческие способности
Архимандрит Даниил (Сарычев) - Девятова Светлана 8 сентября 2006 года в 22 часа 45 минут мирно отошел ко Господу старец Даниил, старейший насельник московского Донского монастыря архимандрит Даниил (Сарычев).
В конце апреля 2006 года мне посчастливилось встретиться с архимандритом Даниилом. (К старцу Даниилу уже почти никого не пускали, после болезни он был очень слаб.) К весне 2006 года книга о православных старцах уже была сдана в московское издательство «Артос-Медиа», мы приступили к работе над второй частью о православных старицах. Рассказывая о схимонахине Любови, мы планировали упомянуть и о том, что блаженная старица Любовь в 1995 году встречалась с архимандритом Даниилом, хотелось немного рассказать и самом старце Данииле. Отцу Дмитрию Шпанько удалось договориться о встрече, но в самый последний момент встречу отменили, но дозвониться до меня и сообщить об этом не смогли, поэтому 30 апреля я приехала в монастырь (заранее), но в назначенный час никого не встретила. Я долго молилась у раки Святителя Тихона, и уверена, что именно по молитвам святого, спустя 2 часа попала в келью старца Даниила, где, по милости Божией, удостоилась получить благословение великого старца, и разделить праздничную трапезу с ним и его духовными чадами.
Нужно признаться, что за три дня до этого, во время обострения язвенной болезни, я не могла вообще принимать пишу, укрепляла себя лишь святой водой, просфорой, да монастырскими сухариками. Старец Даниил благословил есть вместе со всеми, по послушанию съела всё и исцелилась. (В тот день вечером я ждала очередного приступа боли, но всё прошло, на утро я могла уже кушать всё спокойно.) Слава Богу, за всё!
Вечером 21 сентября 2006 года, когда очерк о старце Данииле был в основном готов, внезапно наступило полное изнеможение - долго молилась лёжа, когда силы начали возвращаться, встала, подошла к шкафу с иконами и ощутила благоухание. Благоухала в правом нижнем углу бумажная икона Донской Божией Матери, купленная примерно в конце1991- начале 1992 года в Донском монастыре. (На обратной стороне иконы было написано –«400 лет основания Свято-Донского Ставропигиального монастыря (1591-1991г.г.)». Эта бумажная икона и Курская-Коренная икона Божией Матери «Знамение» (которую мне удалось в своё время приложить к чудотворной иконе), чудом уцелели во время пожара в 1995 году, когда от зажжённой свечи сгорели у меня дома на полке даже иконы приклеенные к деревянной основе. Взглянув на обратную сторону иконы, я вспомнила, как пятнадцать лет назад впервые пришла в Донской монастырь и подошла, как и все верующие, находящиеся около храма, к старцу Даниилу, который только что вышел из храма (в это время многие верующие устремились к нему и стали просить благословения). Благодарю Господа, что удостоилась встретиться со старцем Данилом вновь весной 2006 года.